در طراحی اپلیکیشن موبایل حرفه ای مهمترین اصل داشتن رابط کاربری زیبا و کارآمد است ، هدف اصلی طراحی اپلیکیشن کاربران آن هستند .

پس باید بتوان به شکلی کاملا موثر و شکیل با کاربران ارتباط بر قرار کرد .

در طراحی موبایل اپلیکیشن باید از رنگ ها ، طراح ها و یا حتی صداهایی استفاده نمود که برای کاربران آشنا و بعضا خاطره انگیز باشند این اصل را معمولا می توان در اپلیکیشن های شبکه های اجتماعی به وفور مشاهده کرد .

قدم بعدی در طراحی اپلیکیشن تعریف نیازها ، وابستگی ها و اهداف مورد توجه اپلیکیشن موبایل و سپس پیاده سازی درست آن هدف هاست .

یک اپلیکیشن موبایل حرفه ای باید اهدافی مشخص ، دقیق و قابل اجرایی را برای کاربران خود فراهم آورد تا برای همیشه آن را به عنوان یک نیازهمراه خود داشته باشند .

از دیگر ویژگی های یک اپلیکیشن موبایل خوب حجم کم ، سرعت بالای واکنش به درخواست ها و قابلیت اتصال به اینترنت است .

یک طراحی اپلکیشن اندروید محبوب از دید بسیاری از کاربران دردنیا اپلیکیشنی است که به اطلاعات شخصی کاربران دسترسی نخواهد داشت و آن ها را ثبت و ضبط نمی کند .

به یاد داشته باشید برای موفقیت باید عملیات طراحی کاملا حرفه ای و توسط یک تیم قدرتمند صورت گیرد درغیره اینصورت اپلیکیشن دیگری جای اپلیکیشن موبایل شما را نزد مخاطبانتان خواهد گرفت ، حتی اگر ایده شما ناب و تک باشد پس از طراحی اپلیکیشن موبایل و دیده شدن آن توسط عموم مردم قطعا عده ای دست به کپی و ساخت اپلیکیشن موبایل ، مشابه با اپلیکیشن شما می زنند .